A helyalapú marketing működhet kültérben a globális műholdas navigációs rendszerek jelérzékelésével vagy akár Beacon alapon (létezik IP67-es Beacon eszköz, amely por és vízálló és ugyanazt tudja, mint a beltérre szánt társai).
A Semmelweis egyetem Családorvosi tanszéke élőben rendezte meg nagy múltra visszatekintő rendezvényét, az Oktató Családorvosok XXIV. Továbbképző Konferenciáját 2023. április 21-23. között Siófokon a Hotel Azúrban.
Ennek a konferenciának biztosítottuk a digitális tájékoztató hátterét, amelynek része volt a helyfüggő (GPS és Beacon) és a helyfüggetlen (broadcast) tartalomközlés, illetve a Digitális Konferencia Útlevél szolgáltatás.
A globális műholdas navigációs rendszerek által sugárazott rádiójelek ellenben egyáltalán nem érhetők el beltérben (GPS Navstar, Galileo, GLONASS). Mivel a belterekben nincs „rálátás” ezekre a műholdakra (gondoljanak csak arra, hogy egy alagútban megszűnik az autós navigáció), a mobiltelefonok nem képesek venni a műholdak jelét, ezért a helyelapú marketing szolgáltatást másképpen kell megoldani.
Beltérben a Beacon eszközök kihelyezése a megoldás
Ahhoz, hogy a konferencia felhasználók felé Beacon helyalapú marketing funkciókat valósítsunk meg, akár kültérben, akár beltérben, a Beacon hardver eszközöket használtuk, amelyek alkalmasak arra is, hogy a Digitális Konferencia Útlevél szolgáltatást biztosítsuk.
A helyalapú marketing
Le kell szögezni, hogy a helyalapú marketing szolgáltatások nyújtásáhozkell egy olyan mobil app, amelyet mindenképpen telepíteni kell a felhasználónak ahhoz, hogy képes legyen helyalapú digitális tartalmak fogadására. Végső soron ez a cél. A felhasználói igények kielégítése azzal, hogy az információt akkor és ott adjuk nekik oda, amikor azok hasznossága és élménye, tapasztalása maximalizálható, azaz a felhasználó tartózkodási helyén.
Ezeket a Beacon eszközöket és magát a telefonon futó Beacon jelet érzékelni képes alkalmazást jellemzően a beltérben hozzáférhető termékekhez és szolgáltatásokhoz kapcsoltan lehet megtalálni. Segítségükkel a termék vagy szolgáltatás a beltérben „megszólítja” a vásárlót, látogatót, felhasználót.
A Beacon jelfigyelés bekapcsolására akár egy broadcast üzenet, akár egy műholdas koordináta alapú digitális tartalom figyelmeztetheti a felhasználót.
Éppen ezért nem szükséges feltételen módon állandóan bekapcsolt állapotban hagyni egy Beacon jelét kezelni képes alkalmazásban a Beacon figyelő funkciót. Pusztán az akkumulátor kímélés szempontjából érdemes az ilyen alkalmazásokba egy „on”, „off” kapcsolót beépíteni.
Egy nagyon szofisztikált megoldásban a rendszer akár képes lehet arra is, hogy amennyiben adott ideig a telefon egyáltalán nem érzékel semmilyen Beacon jelet, akkor automatikusan kapcsolja ki a szolgáltatást.
Amennyiben bekapcsolásra kerül a Beacon érzékelés funkció kapcsoló, onnan „látja” a rendszer a Beacon eszközöket, képes érzékelni a jelüket.
Ha Ön is egy innovatív konferenciákat is támogatni képes megoldásban gondolkodik, akkor bátran keressen bennünket!
Szolgáltatásunk
Társaságunk rendelkezik olyan megoldással, amellyel Ön képes a helyalapú marketing célt és az azokhoz tartozó feladatokat ellátni. Bátran keressenek minket a +36 30 982 13 68-as számon.
#locationbasedmarketing
#beltérinavigáció
#arubameridian
#arubabeacon
#gpsbasedlocationmarketing
#vevomegtartas
#vevokenyeztetes
#vasarlasosztonzes
#geolocation
#gamificationmarketing
#vasarloielegedettsegmeres
#smartcity
#broadcast
#beconz
#beltérinavigáció
#arubameridian