Prompt phone (AM 8- PM 20): +36 30 9 82 13 68 | E-mail: tivadar.neuwald@atn.hu | Web last modification: 24 August, 2020.


Informatika a vevőmegtartás és vásárlásösztönzés szolgáltatában

zögezzük le, nem az Üzlet van az Informatikáért. Az Informatika a kiszolgálója az Üzletnek. Az üzlet “húzza” az informatika fejlesztést, ugyancsak – jobb esetben – annak hasznait. Persze vannak kivételek, mint az 5G, ahol a világ most keresgéli, hogy az elképesztő gyorsaság, a lefedettség, a késleltetés szinte teljes hiánya és az egyidejű kapcsolatok megdöbbentően magas száma mégis milyen szolgáltatásokat, termékeket fog szülni. A kivétel erősíti a szabályt.

A Vásárlók, Látogatók megtartása, újak bevonzása

Egyértelmű üzleti szükségszerűség. Akár kültérben, akár beltérben, tudnia kell célzottan és hatékonyan üzeneteket eljuttatni a már meglévő, de akár új Vásárlói, Partnerei részére. Ezek olyan professzionális digitális tartalmak, amelyeket akkor és ott kell rendelkezésre bocsátani, amikor azok hasznossága a Vásárlók, Látogatók részére a legnagyobb.

Ugyancsak elvárás a fejlesztés, fejlődés, és az is, hogy Ön képes legyen megkülönböztetni magát a piacom a versenytársaitól.

A jelen cikkben ismertett rendszer nagyban hozzájárul a Vásárlók, Látogatók komfort érzéséhez, emeli a vásárlás tudatosságát, így erősíti az elköteleződést azzal, hogy a Vásárlók, Látogatók hatékonyabban, és élvezetesebben vásárolhatnak vagy élvezhetik egy-egy kiállítás vagy rendezvény interakcióját, de akár egy turisztikai helyszín adottságait is behatóan megismerhetik. A szolgáltatás széles eszköztárat és olyan nagyszerű tulajdonságokat tartalmaz, mint a vevői elégedettség mérés, a pontgyűjtés, vagy akár minden digitális tartalom fogyasztásának visszamérése.

Létezik ilyen megoldás?

Igen. Ez a megoldás akár az okos épületek BMS és annak informatikai alaprétege közé ékelődik be, mint Digitális Hatékonyságot támogató eszköz, azonban önmagában is megáll.

A Háttérrendszer egy olyan felhő alapú platform, amelyen digitális tartalom hozható létre és publikálható mobiltelefonokra. Az Előtétrendszer egy nemzetközi és egyúttal hazai piacra szánt ingyenes app, amely Android és iOS alapú mobil rendszerekre érhető el. A keretrendszerben Önök digitális kedvezményeket, infópaneleket vagy reklámokat képesek közzétenni közvetlenül a Vásárlók, Látogatók mobiltelefonjára, azok tartózkodási helyétől függetlenül, vagy geolokációs sugárban tartózkodás alapján vagy (i)Beacon alapú technológia révén, vásárlás közben, magában az üzletben, kiállító teremben. A termék, a szolgáltatás, vagy akár a műtárgy megszólítja a Vásárlókat, Látogatókat.

A marketing svájci bicskája

Amit a szolgáltatás a egyedülálló módon képvisel, az a digitális tartalomhoz való hozzáférés számos lehetősége, illetve az ezek köré szervezett professzionális szolgáltatások teljes köre. Digitális tartalmat hely alapon és helyfüggetlenül lehetséges közzétenni, akár beltérben, akár kültérben. A tartalmak egyediek is lehetnek, használatuk visszamérhető. A szöveg, a videó és a hang digitális fogyasztását a rendszer statisztikai modulja aggregálja.

A vevőmegtartás és vásárlásösztönzés informatikája

A cél a vevőmegtartás, a látogató kényeztetése. Az eszköz az informatika. Lássuk, milyen építőkövekből állítható össze egy olyan rendszer, amely képes a fenti cél érdekében a saját eszköztárát hadrendbe állítani.

A rendszer alapja egy olyan adminisztrátori portál, ahol Ön, mint vállalkozás tulajdonos arra képes, hogy a saját cégének a marketing feladatait menedzselje. Nem kell semmilyen harmadik fél. Direkt kapcsolat lesz a Vásárlói, Látogatói és Ön között. Nem kell ehhez mást tennie, mint néhány kötelező alapadat megadása után digitális tartalmakat létrehoznia. Ezek azok a célzott “üzenetek” amelyekkel ösztönzi a vásárlást. Az üzeneteket egy ingyenesen letölthető, natív mobiltelefon app-ba teszi közzé, amely Android és iOS rendszerű telefonokra érhető el. Ilyen üzenet lehet egy digitális kupon, infópanel, reklám, vagy akár egy-egy szolgáltatásra időpont foglalás.

Szép, de mi van még?

Amellett, hogy masszív számú Vásárló és Látogató részére jól megfogalmazott és vonzó üzeneteket azok tartózkodási helyétől függetlenül lehetséges közzétenni, ez azért még nem rocket science.

Bolondítsuk meg egy kicsit, és mondjuk ki, hogy tartózkodási hely alapján (proxomity jelleggel)

  1. vagy GPS-alapú geolokációs sugárban tartózkodás alapján
  2. vagy (i)Beacon alapú technológia révén, vásárlás közben, magában az üzletben, kiállító teremben lehet üzeneteket biztosítani.

A termék, a szolgáltatás, vagy akár a műtárgy, egy szobor, de akár egy helyszín is “megszólítja” a Vásárlókat, Látogatókat. És innen kezdődnek az üzleti (és persze informatikai) érdekességek.

Nem rossz, nem rossz, de van még valami?

Nehéz fokozni. Mi mégis tudjuk. A szolgáltatás arra is alkalmas, hogy lehetőséget biztosítsunk Önnek arra, hogy:

  1. A már meglévő vagy akár az újonnan kiépítendő Wi–Fi hálózata mellé lerakjunk egy abszolút verhetetlen beltéri navigációs megoldást
  2. és mindezt öntsünk nyakon a gamifikációval, ami a Vásárlók, Látogatók motiválása a játékok működési mechanizmusainak, játékelemeinek a felhasználásával a nem játékhoz kötődő cél elérése érdekében történt erőfeszítés. Esetünkben a támogatott gamifikáció célja a vásárlás, látogatás élményszámba emelése, úgy mint a jackpot kupon, kvíz, kincskeresés.
  3. Aztán adjunk hozzá egy kis Vevői Elégedettség mérést és egy jó adag nemzetköziséget.

A robosztus és pontos Beltéri Navigáció informatikája

A cikkben szereplő üzleti szolgáltatásunk a HPE Aruba Meridian felhő szolgáltatására épül rá, adatbázis szinten. Ez azt jelenti, hogy képesek vagyunk arra, hogy a Meridian egyéni helyszín adatbázására a saját üzeneteinek és adattartalmainkat húzzuk rá.

Már van kiépített Wi–Fi hálózatom. Nem érdekel a HPE Aruba Meridian Beltéri Navigáció!

Biztosan nagyon drága, nem akarok váltani Cisco-ról, nem akarok Wi–Fi heterogén megoldást, és látatlanban mondom, hogy nincsen központosított menedzsment felülete. Még akkor sem érdekel, ha Ön azt állítja, hogy a teljesen csomag verhetelen vevőmegtartó és vásárlásösztönző megoldás képvisel nekem.

Oké. értjük. Itt az idő a helyére tenni a dolgokat. A kétkedés a tudás kezdete.

A BLE nem egyenlő a Wi–Fi-vel

A BLE a “Bluetooth Low Energy” technológia rövidítése. Egyetlen mondatban az a lényege, hogy a lehető legalacsonyabb fogyasztású adó és vevő képes legyen számottevően alacsonyabb energia felhasználással a klasszikus Bluetooth kommunikációs hatótávolság elérésére. Alapjait a Nokia tette le 2006-ban.

A HPE Aruba Meridian megoldás a helyzet meghatározás során az épületben telepített BLE Beacon eszközök által sugárzott Bluetooth jelekre hagyatkozik. Ez alapvetően egy egyirányú kommunikáció amiben a Beacon-ök a saját és az „organization” azonosítójukat sugározzák periodikusan. Tehát a BLE nem Wi–Fi.

Hogyan működik a legjobb BLE beltéri navigáció?

A HPE Meridian alkalmazással rendelkező mobil kliens a Meridian felhőből letölti az aktuális térképet, amelyben többek között az az információ is benne van, hogy a különböző azonosítójú BLE beacon-ök pontosan hová lettek letelepítve. Ebből és a kliens által különböző jelerőséggel hallott Beacon információkból határozza meg a mobil kliens a saját helyzetét. Értsd a Vásárló, Látogató, akik a mobil telefonjukon lévő app-ra támaszkodnak a beltéri navigációt illetően.

Tehát a rendszer működéséhez alapvetően egyedül Internet kapcsolat (akár Mobilnet) biztosítására van csak szükség amin keresztül a kliens eléri a Meridian felhőt és letölti az aktuális térképet.

Cisco hívő vagyok! Dealbreaker

A BLE Beacon-ök nem rendelkeznek Wi–Fi-s rádiós modullal egyedül BLE (Bluetooth) technológiát támogatnak.

A Beaconök telepítését egy IOS-es “Beacons” elnevezésű alkalmazással rendelkező klienssel, Bluetooth-on keresztül végezzük. A konfiguráció során a Beacon-nek megmondjuk melyik organization ID-hoz tartoznak, Location (navigációs) vagy Proximity (helyalapú információs) módban használjuk őket. Proximity üzemmódban beállítjuk, hogy milyen jelerősséggel működjenek, és a telepítési pozíciójukat regisztráljuk a Meridian felhőben lévő térképen.

Ehhez szintén csak Internet kapcsolatra van szükségünk – mindegy milyen gyártó Wi–Fi-je van telepítve.

Értsd, ha Önnek Cisco vagy egyéb, már kiépített Wi–Fi hálózata van, az egyáltalán nem dealbreaker pozíció!

A telepítés után célszerű legalább periodikusan monitorozni a Beacon eszközök állapotát (pl. töltöttségét). Esetleg előfordulhat, hogy a Proximity Beacon-ök jelerőségét szeretnék változtatni, vagy Location/Proxomity üzemmódot akarunk váltani a Becon-ön – elég ritkán fordul elő, netán szoftver verziót kell frissíteni a Beacon-ön – még ritkábban fordul elő.

Hogyan lesz BLE központi menedzsmentem?

Ezt jelenleg kettő (korábban háromféleképpen) tudjuk megtenni:

  1. A telepítéshez használt Beacons alkalmazással egy IOS kliennsel: Az alkalmazás walk trough funkciójával végig sétálunk az adott területen ami az összes környező Beacon akkumulátor állapotát begyűjti és feltölti a felhőbe. Ezzel az alkalmazással tudjuk módosítani a Beacon-ök beállításait is. Előnye, hogy bármilyen internet kapcsolattal működik – nem kell Aruba Wi–Fi. Hátránya, hogy személyes jelenlétet igényel; nem biztosít állandó monitoringot; ha szoftvert kell frissíteni a Beacon-ökön az nagyon lassan megy és csak egyenként lehet csinálni.
  2. Távoli management Aruba AP-k segítségével: Jelenleg a kínálatban lévő majdnem összes HPE Aruba AP rendelkezik BLE rádiós modullal, melyek nem csak Beacon ként tudnak működni, hanem egyben a körülöttük lévő BLE eszközök állapotát is mérni tudják és akár konfigurálni is lehet utólag segítségükkel a Beacon-Öket (telepíteni továbbra is az IOS alkalmazással lehet). Az AP-k által gyűjtött Beacon infromációkat a kontroller (instant vagy hardver kontroller) folyamatosan streameli a Meridian felhőbe. Ezáltal állandó távoli menedzsmentet kapunk a Beacon-ökhöz.
  3. Korábban volt a kínálatban egy AS100 nevű Sensor, amely Wi– Fi kliens ként a konnektorba csatlakoztatva felcsatlakozott a Wi– Fi hálózatra (bármilyen Wi–Fi-re) és a BLE rádiós moduljával távoli menedzsmentet biztosított a környezetében lévő Beacon-ök számára. Ez a termék azonban EOS (End Of Sales) státuszba került és kiváltó termékként a legolcsóbb AP-203R típusú AP-kat ajánlja az Aruba vagy bármelyik Aruba AP-t. 3rd party Wi– Fi esetén ezeket is lehet telepíteni úgy, hogy ne sugározzanak Wi– Fi hálózatot, csak a BLE eszközöket figyeljék.

Miért jó ha mégis Aruba Wi– Fi van telepítve?

Ha a helyszínen HPE Aruba Wi– Fi AP-k vannak telepítve (és nem túl régiek az AP-k) azzal gyakorlatilag a Meridian BLE Beacon-ök egy része már telepítésre is került és a távoli menedzsmentet is natívan, ingyenesen biztosítja az Aruba Wi– Fi hálózat.

Tehát egy Meridian rendszer kiépítésének az alapjai már adottak. De ahogy a fentiekből látható a Meridian rendszer a nem Aruba Wi– Fi -vel rendelkező helyszínek esetében is működőképes.

Mikor kihagyhatatlan az Aruba Wi– Fi hálózat?

HPE Aruba Assett Tracking megoldás esetében ez már nem teljesül, mivel ebben az esetben a BLE Asset Tag-ek helyzet meghatározását maguk az AP-k végzik.

Mi az RTLS?

A valós idejű helymeghatározó rendszereket (RTLS azaz Real Time Location Systems) használják az objektumok vagy az emberek valós idejű elhelyezkedésének automatikus azonosítására és nyomon követésére, rendszerint egy épületen belül vagy más, zárt területen. A vezeték nélküli RTLS-címkék objektumokhoz kapcsolódnak, vagy emberek által viseltek, és a legtöbb RTLS-ben a rögzített referenciapontok vezeték nélküli jeleket kapnak a címkéktől a helyük meghatározásához. A valós idejű helymeghatározó rendszerek példái közé tartoznak az autók nyomon követése egy összeszerelő vonalon, raklapok elhelyezése raktárban, vagy orvosi berendezések keresése kórházban. Az RTLS technológia fizikai rétege általában valamilyen rádiófrekvenciás (RF) kommunikáció, de egyes rendszerek optikai (általában infravörös) vagy akusztikus (általában ultrahang) technológiát használnak az RF helyett vagy mellett. A címkék és a rögzített referenciapontok lehetnek adók, vevők, vagy mindkettő, ami számos lehetséges technológiai kombinációt eredményez.

Az RTLS a helyi helymeghatározó rendszer egyik formája, és általában nem a GPS-re vagy a mobiltelefon-követésre utal. A helyadatok általában nem tartalmazzák a sebességet, az irányt vagy a térbeli tájolást.

A rádióalapú beltéri helymeghatározási technológiák összehasonlítása

A világon több ezer megvalósult beltéri helymeghatározási referencia telepítés áll rendelkezésre, ezzel együtt több tucat módja annak, hogy ezt kivitelezhessük. A megfelelő technológia kiválasztása soktényezős feladat. Pontosan fel kell tárni az igényeket, majd összevetni azokat a lehetséges megoldásokkal. A technológia és a módszertan közötti összetévesztés gyakori félreértés. Például a Bluetooth, WiFi és UWB a beltéri helymeghatározó rendszerekben használt rádió-technológiák, míg az AoA, az RSSI, a ToF és a TDoA a helymeghatározásának módszerei. Ezeken felül a tényleges alkotóelemek, mint a hardver, a pozícionálási algoritmusok, a szoftvereszközök és a szolgáltatások, amelyek a végterméket, magát a rendszert adják. A rendszer végső teljesítménye és jellemzői – pontosság, robusztusság, méretezhetőség, sokoldalúság, használhatóság, kompatibilitás, költség stb. – mindezen tényezők kombinációja.

Alapvetően magára a beltéri pozícionálási célra a Wi– Fi /Active RFID(RSSI) technológián, módszertanon kívül minden egyéb fent felsorolt technológia alkalmas. A jelentős eltérések a pontosságban, a valós-idejűségben, a jeladó fogyasztásában, az okostelefon kompatibilitásban, a telepítési költségekben és az üzemeltetési költségekben jelentkeznek.

Vannak a fentiektől eltérő lehetőségek is. Számos olyan nem rádiós technológiát használnak a beltéri pozícionáláshoz, amely magában foglalja az optikai, akusztikus, tehetetlenségi és mágneses technológiákat. Ha a fő kritériumok az abszolút pontosság, a kamera alapú megoldások viszik az prímet – azonban a költségek nagyon magasak lesznek. Ezzel ellentétben, ha valamilyen infrastruktúra használata nem lehetséges, akkor is bevezethető beltéri navigáció pl. tehetetlenség vagy mágneses mezőn alapuló megoldások, szem előtt tartva, hogy a pontosságra, a megbízhatóságra és az általános használhatóságra vonatkozó elvárásokat ennek megfelelően módosítani kell.

Mi az a iBeacon alapú Épületen Belüli Navigáció?

Egyfajta RTLS megoldás. Az iBeacon és a Beacon kifejezést gyakran – alapvetően nem ok nélkül – felcserélhető módon használják. Az iBeacon az Apple 2013-ban bemutatott technológiai szabványának a neve, amely lehetővé teszi a mobilalkalmazások (iOS és Android készülékeken futó) számára, hogy folyamatosan sugárzott jeleket foghassanak a fizikai világban elhelyezett Beacon eszközöktől, és a hatósugár érintésekor előre programozott reakciót adjanak. Ha mindenképpen distinkciót szeretnénk az iBeacon és a Beacon kifejezések között, akkor talán helyes, ha azt mondjuk, hogy az iBeacon az maga a technológiai háttér és protokoll rendszer, míg a Beacon az maga a fizikai eszköz, amely rendelkezik az iBeacon kommunikáció hasznosítására irányuló chipkészlettel. Az iBeacon technológia lényegében lehetővé teszi a mobilalkalmazások számára, hogy megértsék pozíciójukat mikro-helyi szinten, és hipertextualitást biztosítsanak a felhasználók számára a helyszín alapján.

A Beacon hardver eszközök önmagukban csekély mennyiségű információt hordoznak, mindazonáltal az iBeacon technológia révén az okostelefonok, táblagépek és egyéb eszközök a Beacon közelségében és a Beacon adatainak a segítségével új adatot tölthetnek le távoli szerverekről. Ezek az új adatok hordozzák a Beacon felhasználásának a jelentőségét. Ezek adhatnak információt a Beacon környezetében elhelyzekedő helyszínről, tárgyakról. A különböző gyártók azóta sorban hozzák ki az iBeacon-kompatibilis hardveradókat – amelyeket tipikusan Beacon-nek neveznek. Az Apple mellett már olyan világcégek is beálltak a sorba, mint a HP, az Aruba beacon eszközével. Ugyancsak ismert gyártó a Sensoro, Estimote, Sensorberg, Kontakt. Egy ilyen Beacon alapú RTLS rendszer 3-5 méteres pontosságban képes arra, hogy egy mobiltelefonon futó alkalmazáson keresztül tájékoztassa és vagy lépésről-lépésre (akár emeleten át) vezetve “GPS-szerűen” vezesse a felhasználókat:

1. Hol vagyok én jelenleg?

2. Milyen lehetőségeim vannak, hova mehetek? Milyen helységeket és hol találok?

3. Milyen és hány emelet van? Hol vannak a liftek?

4. Milyen információt tuduk hosszabban vagy rövidebben megszerezni ezekről a helységekről?

5. Hol találok meg bizonyos eszközöket az épületen belül?

Beltéri Navigáció. TOP5 előny

Jelentősen egyszerűsödik a tájékozódás

A beltéri helymeghatározás jelentősen egyszerűsíti a az épületen belül – néha valóban frusztráló – tájékozódást, mivel a felhasználóknak nem kell az aktuális pozíciójukba beírniuk az A pontból a B pontba való navigáláskor, sőt egyáltalán nem kell tudniuk hol vannak. Egyszerűen kikeresik hova akarnak menni és a rendszer lépésről-lépésre elvezeti őket. Hasonlóképpen, nem kell aggódniuk az ajtók, fordulók vagy hasonlók számolásában, a liftek felkeresésében, használatában. Láthatják valós idejű pozíciójukat a térképen (kék pont), amikor áthaladnak az épületen.

Jelentősen nő a felhasználói élmény, erősödik a komfortérzet

A beltéri helymeghatározó rendszer lehetővé teszi a felhasználók számára az épületen belüli Google Térkép szerű navigációót, amelyet a felhasználók már ismernek és szeretnek.

Lehetőség a vásárlói, látogatói hőtérképre

A beltéri helymeghatározó rendszerrel lehetőség van a hőtérképezésre is, így látható, hogyan mozognak az emberek a helyszínen. Ez lehetővé teszi, hogy fontos ismereteket szerezzen arról, hogy mi a jó a jelenlegi elrendezésében, és mit lehetne még javítani, hogy növelje az áruk forgalmát, minimálisra csökkentsék a várakozási időt stb.

Eszköz követés

A beltéri helymeghatározó rendszerrel lehetőség van olyan lokáció alapú szolgáltatások igénybevételére is, mint az eszköz követés. Mindig és minden helyzetben tisztában lehet azzal, hogy a nagyértékű és/vagy üzletkritikus eszközei éppen hol vannak az épületen belül.

Személyes ügyfélszolgálat adminisztratív feladatainak könnyítése a magas színvonalú kiszolgálásáért

A beltéri helymeghatározó rendszerrel lehetőség van bármilyen bejelentkezési folyamatot automatizálni, a bejelentkezéshez szükséges adatok rögzíteni, nyomtatatni, SMS, email vagy chat értesítést kérni a látogató érkezéséről, illetve a látogató személyre szabott térképes útbaigazítása is megtörténhet.

Beltéri Navigáció. TOP5 hátrány

Befektetés igényes

A ROI-ról beszélve nem kétséges, hogy a beltéri pozicionálás befektetés. Először is, alapvetően ez egy előfizetés alapú szolgáltatás, és nem egyszeri fizetés, és másodszor, valamennyire időigényes a beállítás. A beltéri helymeghatározó rendszer beállítása általában a Bluetooth beacon eszközök telepítését jelenti. Az épület fizikájától függően, valamint a szükséges pontosságtól függően, az épületeknek legalább 1 beaconra van szükségük 10-20 méterenként.

Karbantartás igényes

A beaconok maguk nem igényelnek más karbantartást, mint egy új akkumulátort. A legjobb BLE beacon hardverek akár ténylegesen öt-nyolc évig futnak, mielőtt az elemeiket cserélni kellene. Ha azonban 1000 jeladó van, az elemek cseréje eltarthat egy ideig. Ehhez hozzá kell adni a plusz beaconok telepítéséhez szükséges munkát, ha a helyszín bővül.

Nehéz választás a beszállító kiválasztása

A beltéri helymeghatározás költséges lehet, ezért fontos megtalálni a legmegfelelőbb szolgáltatót. Mennyire kell pontosnak lenni a helymeghatározásnak? Az RTLS megbízható megoldás, de ha utazókat irányít a repülőtérén, akkor nem kell ugyanolyan pontossággal rendelkeznie a kiválasztott megoldásnak, mintha az embereket a könyvtárban egy polchoz vagy a boltban a vásárlókat egy adott termék szegmenshez irányítaná. Gondolnia kell az energiafogyasztásra is, vagy hogy van-e további funkciókra szüksége, mint például a látogatói elemzés, hőtérkép, eszköz követés stb.

A rossz pozícionálás rosszabb, mintha nem lenne

A beltéri pozíciós piacon sok különböző játékos van. Sokan azt állítják, hogy pontos beltéri pozícionálást tesznek lehetővé, de nem szabad készpénzként venni minden marketing leírást. Azt tanácsoljuk, hogy egy kiváló megoldást nyújtó szolgáltatóval állapodjon meg, mert a rossz pozícionálás valójában rosszabb, mint ha nem vezet be helymeghatározást. Ha egy nagy irodaházban keres egy adott tárgyalótermet, akkor a jól megválasztott beltéri helymeghatározó rendszer megmutatja Önnek a pontos pozícióját, így könnyedén navigálhat a terembe. A rossz helymeghatározó rendszer ellenben úgy gondolja, hogy a 2. emeleten van a harmadik helyett. Ez azt jelenti, hogy az épületen belüli navigációs megoldás rossz irányokat nyújt Önnek, és elkésik a megbeszélésről vagy egyáltalán oda sem talál.

Helyalapú marketing hiánya

Önmagában a legtöbb épületen belüli navigációs megoldás egyáltalán nem, vagy nagyon limitált lehetőségekkel rendelkező helyalapú marketing megoldást biztosít. Vásárlás közben a telefon keresztül értesítést küldhet a boltban akciósan elérhető termékekről vagy szolgáltatásokról. A kasszánál nem kell mást tennie a Vásárlónak, mint felmutatnia a telefonjára kapott digitális kupont és máris a vásárlóé a kedvezményes áru termék vagy szolgáltatás. Ez az, amit a épületen belüli navigációs megoldás nem tud. Ellenben elvezeti a vásárlókat, utazókat, érdeklődőket, látogatókat a megfelelő helyszínekre.

Létezik olyan megoldás, amely használata mellett nem tapasztalhatóak hátrányok?

Igen. Létezik. Egy rendszer tervezése, kivitelezése, üzemeltetése és támogatása mindenképpen pénzügyi befektetést igényel, most és a jövőben is. Ezt azt jelenti, hogy van, amit képtelenség kiiktatni. Azonban a jó hír az, hogy az összes többi hátrányt – azok üzleti, megvalósítási és idő vonzatának figyelembe vételével – lehetséges úgy neutralizálni, hogy közben folyamatosan az üzleti célt tarthatjuk előtérben. A technológia van az üzletért és nem fordítva. Éppen ezért kritikus a cél definiálása, a pontos igényfelmérés és a feladatok meghatározása.

Önmagukban az iBeacon alapú Épületen Belüli Navigációs rendszerek nem képesek egyfajta “all in one” megoldást biztosítani, ugyancsak nem képesek arra, hogy a hátrányokat közömbösítsék. Ezért kell bevonni külső megoldást és a megfelelő technológiák integrációjával megvalósítani egy olyan közösített felületet, egy olyan egybegyúrt megoldást, amely minden igényt kielégít, megfelelően testreszabható, egyenszilárd és megfelelő rugalmassággal és dinamikával biztosítja a jövőállóságot.

Egy ilyen “mindent egyben, a hátrányok nélkül” megoldáshoz szükséges megtalálni a megfelelő iBeacon alapú Épületen Belüli Navigációs rendszert és azt a külső megoldást, amely az RTLS megoldásban eleve rejlő kiválóságokat csak kiemeli és a hátrányokat ellensúlyozza.

Olyan (i)Beacon alapú Épületen Belüli Navigációs rendszert kell keresni, amely:

1. Világszinten erős támogatottságú, folyamatos az innováció és van magyarországi direkt képviselete.

2. GPS-szerű, lépésről-lépésre vezető, emeleteket és lifteket kezelni képes navigációt biztosít. Natív iOS és Android alkalmazással.

3. Létezik olyan megoldása, ahol az Access Point-okba beépítetten található a beacon hardver, amely így POE-n keresztül direkt módon kerül megtáplálásra, illetve a rendszernek ugyancsak támogatják azt, hogy akár önmagukban is kihelyezhetőek beltéri és kültéri (IP védett) beacon eszközök.

4. Ezeket az eszközöket, akár önmagukban, akár AP-be építetten, de a menedzsment konzol egyben látja és riportoltatja, azaz az esetlegesen önmagukban álló alacsony elem élettartamú beacon eszközök kiszűrhetőek.

5. Van olyan megoldása, amely képes tárgyi eszköz helyzet azonosítására és követésére.

6. A megoldása a technológia által biztosított maximális pontosságot teszi lehetővé (2-3 méter).

7. Elérhetővé tesz látogatói hőtérképet.

Olyan (i)Beacon alapú külső megoldást kell keresni, amely:

1. Folyamatos az innovációban és van magyarországi direkt, kifejezetten rugalmas képviselete.

2. Képes közzétenni digitális kedvezményeket, infópaneleket vagy digitális információkat, reklámokat közvetlenül a Vásárlók mobiltelefonjára, akár interneten keresztül, akár geolokációs sugárban tartózkodás, akár (i)Beacon alapú technológia révén, vásárlás közben, magában az üzletben, kiállító teremben.

3. Képes arra, hogy egyenszilárd integrációt biztosítson az RTLS megoldás felé.

4. Egyszerűen használható admin felülettel rendelkezik.

5.Használati statisztika alapján egyedi ajánlatok kiadásának lehetőségét biztosítja, amely akár az egyén szintjén valósul meg.

6.Vásárló Elégedettség Mérő rendszer modullal rendelkezik.

7. Havi forgalmi statisztikát és élő (online) müvelet követés támogat, cégekre és azok boltjaira lebontva.

Lerántjuk a leplet

Terrmészetesen elérhető már olyan megoldás, amely rendelkezik a fent kiemelt tulajdonságokkal. Az iBeacon alapú Épületen Belüli Navigációs rendszer, amely rendelkezik a fenti követelményekkel a HPE Aruba Meridian rendszere.

Míg az az külső megoldás, amely verhetelen szolgáltatássá egészíti ki a HPE Aruba Meridian rendszerét a Beconz.

A cikk megírásában értékes és nagyszerű segítséget adott a részemre; Luky Gábor mérnök úr, az ARROW ECS Hungary Kft. képviseletében.

https://www.linkedin.com/in/gabor-luky-5a49526/

Ezek is érdekelhetik...

error: