Prompt phone (AM 8- PM 20): +36 30 9 82 13 68 | E-mail: tivadar.neuwald@beconz.com | Web last modification: 17 March, 2024

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Mobilalkalmazás versus weboldal

Ez a cikk arra hivatott, hogy – több aspektusból megvizsgálva – tényszerűen válaszolja meg azt a kérdést, hogy miért érdemesebb innovatív mobil alkalmazást fejlesztetni egy profi céggel, mint csupán egy weboldalt létrehozni és üzemeltetni. Nincsen mindent eldöntő “recept”, vagy végletes igazság a kérdés eldöntése kapcsán, azonban erős kapaszkodókat adunk, illetve akár személyesen is rendelkezésre állunk.

A mobilalkalmazások jobb személyre szabást kínálnak

A személyre szabás célja az, hogy Ön személyre szabott kommunikációt kínáljon a felhasználóknak érdeklődési köreik, használati viselkedésük és egyebek alapján (akár helyalapon, akár helyfüggetlen módon).
A mobilalkalmazások lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy már az app telepítése során beállítsák a preferenciáikat, amelyek alapján a felhasználók személyre szabott tartalmat kaphatnak. Az alkalmazások nyomon követhetik az ügyfelek elköteleződését is, majd azt felhasználva egyéni ajánlásokat és frissítéseket kínálnak a felhasználóknak. Ezenkívül valós időben azonosítani tudják a felhasználók tartózkodási helyét, hogy helyalapú specifikus tartalmat biztosítsanak. A felhasználói élmény javítása azonban nem az egyetlen cél, amelyet a személyre szabás szolgál, mivel az javíthatja az alkalmazások konverziós arányát.
Amikor a felhasználókat személyre szabott tartalommal kényeztetik, nagyobb esélyük van a konverzióra, mivel releváns igényeket elégít ki – szemben az általános tartalommal, amely automatizáltnak tűnhet.

Értesítések küldése

Az elmúlt néhány évtizedben az e-mail volt a legszélesebb körben használt üzleti kommunikációs eszköz. A vállalkozások széles körben használnak e-mailt (néhányan szinte visszaéltek vele), hogy elérjék felhasználóikat. Ennek eredményeként az e-mail elvesztette korábbi hatékonyságát; a nyitási és kattintási arányok folyamatosan csökkentek.
Itt jön képbe a mobil app, amelynek használatakor az értesítéseknek két típusa van: push és alkalmazáson belüli. Mindkettő izgalmas alternatíva az alkalmazás felhasználóival való sokkal kevésbé tolakodó kommunikációhoz.
Az azonnali, nem tolakodó értesítések küldése a felhasználók részére annyira vonzó, hogy ez az egyik fő oka annak, hogy sok vállalkozás elsősorban mobilalkalmazást szeretne.
Az alkalmazáson belüli értesítések azok az értesítések, amelyeket a felhasználók csak az alkalmazás megnyitásakor kaphatnak. A push értesítések azok az értesítések, amelyeket a felhasználók a mobileszközükön végzett tevékenységüktől függetlenül kaphatnak. A push alapú értésítések átkattintási aránya magas (extra mobilizáció, kevésbé tolakodó módon).

A mobileszköz funkcióinak használata

A mobilalkalmazások előnye, hogy kihasználják a mobileszközök funkcióit, például kamerát, névjegyzéket, GPS-t, telefonhívásokat, gyorsulásmérőt, iránytűt, hely funkciókat stb. Az ilyen eszközfunkciók, ha egy alkalmazáson belül használják, interaktívvá és szórakoztatóvá tehetik a felhasználói élményt.
Ezen túlmenően ezek a funkciók csökkenthetik azokat a lépéseket, amelyeket egy adott folyamat sikeres végrehajtása érdeékben a felhasználónak el kell végeznie. Az egymással összefüggő funkciók jelentősen lerövidítik az alkalmazásban egy adott feladat végrehajtásához szükséges időt, és növelik a konverziókat.
A mobilwebhelyek is használhatnak bizonyos mobilfunkciókat, például kamerát, GPS-t stb. Ennek ellenére technológiai korlátok és adatvédelmi aggályok vannak az eszköz multimédiás funkcióinak használatában (amelyeket a mobilalkalmazások használhatnak).

Képesség az offline munkavégzésre

Valószínűleg ez a legalapvetőbb különbség egy weboldal és egy mobil alkalmazás között.
A webhelyekhez hasonlóan az alkalmazásoknak is internetkapcsolatra van szükségük a legtöbb feladat elvégzéséhez, de itt van egy jelentős különbség: az alkalmazások offline módban továbbra is alapvető tartalmat és funkciókat kínálhatnak a felhasználóknak.
Jellezően a főbb funkci készletek és maga a tartalomfogyasztás az internetkapcsolat nélkül is működhetnek. Annak ellenére, hogy a mobilwebhelyek gyorsítótárazást is használhatnak a weboldalak internetkapcsolat nélküli betöltésére, csak korlátozott funkciókat kínálnak.

Szabadság a tervezésben

A webtervezés minden technológiai fejlődése mellett a mobilwebhelyeknek továbbra is a böngészőkre kell támaszkodniuk a legalapvetőbb funkciók elvégzéséhez. A mobilwebhelyek működéséhez olyan böngészőfunkciók szükségesek, mint a „Vissza gomb”, „Frissítés gomb” és „Címsáv”.
A mobilalkalmazásokra azonban nem vonatkoznak ezek a korlátozások.
A mobilalkalmazások számos kifinomult funkciót tartalmaznak, amelyek olyan speciális gesztusokon alapulnak, mint a „koppintás”, „húzás”, „csípés”, „tartás” stb.
Az alkalmazások ezeket a gesztusokat használhatják arra, hogy innovatív funkciókat kínáljanak, amelyek segíthetik a felhasználókat a feladatok jobb végrehajtásában. Például egy alkalmazás lehetővé teheti a felhasználók számára a következő vagy előző lépésre lépést a csúsztatással stb. Jóval emberközelibb, és gyorsabb.

Új márkaépítési élmény

Mivel egy mobilalkalmazás különbözik a vállalat webhelyétől, szabadon új márkaélményt kínálhat a felhasználóknak. Ez azt jelenti, hogy a vállalat kísérletezhet új márkastílusokkal az alkalmazáshoz, amely eltérhet a cég weboldalának (vagy a cég egészének) szokásos márkastílusától. Egy lépéssel tovább haladva a vállalatok kifejezetten mobilalkalmazásokat készíthetnek, hogy áttérjenek egy új márkastílusra.
Ezenkívül egy mobilalkalmazás azt is lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a felhasználók ízlése szerint testreszabják a megjelenésüket. Ez további segítséget jelenthet az alkalmazás személyre szabásában.

A felhasználók több időt töltenek az Alkalmazásokkal

A mobilfelhasználók idejük 88 %-át töltik mobilalkalmazásokkal, és mindössze 12 %-át mobilwebhelyeken. Az internetes tartalomfogyasztás évről-évre jelentősen átterhelődik a mobiltelefonokra és az azokon futó appokra.

Márkajelenlét

A felhasználók idejük jelentős részét mobileszközökön töltik. Nyugodtan állíthatjuk, hogy sok felhasználó szinte minden nap találkozik azokkal az alkalmazásokkal, amelyeket az eszközére telepített. Ez a rendszeres találkozás márkaépítési lehetőségként szolgál az alkalmazások számára.
Még akkor is, ha a felhasználók nem használnak aktívan egy mobilalkalmazást, akkor is emlékeztetik őket az alkalmazáshoz társított márkára. Az alkalmazás ikonja a márka “mini-reklámjaként” működik.
Egy alkalmazás jelenléte bármely eszközön segít tudat alatt befolyásolni a felhasználónak az adott márkáról alkotott képét. A felhasználók még azokat a hirdetéseket is feldolgozzák, amelyeket korábban valamilyen szinten figyelmen kívül hagytak.

Az alkalmazások gyorsabban működhetnek, mint a webhelyek

Egy jól megtervezett mobilalkalmazás sokkal gyorsabban hajt végre műveleteket, mint egy mobilwebhely.
Az alkalmazások általában helyben tárolják adataikat a mobileszközökön, ellentétben az általában webszervereket használó webhelyekkel. Emiatt az adatok visszakeresése gyorsan megtörténik a mobilalkalmazásokban.
Az alkalmazások továbbá időt takarítanak meg a felhasználók részére, azzal, hogy eltárolják azok preferenciáit, és proaktív intézkedéseket hajtanak végre a felhasználók nevében.
Technikai indoka is van annak, hogy miért működhetnek gyorsabban a mobilalkalmazások – a mobilwebhelyek JavaScript-kódot használnak a legtöbb funkciójuk végrehajtására, és a mobilalkalmazások által használt keretrendszer majdnem ötször gyorsabban futhat, mint egy JavaScript-kód. Noha mindez a háttérben történik, a felhasználók gyorsabban hajthatnak végre műveleteket a mobilalkalmazások kezelőfelületén, ami ismét hozzájárul a kellemes felhasználói élményhez.

Különleges egyedi fukciók

Egy jól megtervezett és kivitelezett mobil app olyan egyedi funkciókészlettel rendelkezhet, mint a

  • Szerepkör alapú tartalom menedzsment
  • Helyalapú tartalom menedzsment
  • Opcionális kültéri és beltéri navigáció
  • Gamifikáció
  • Elégedettség mérés

Érdeklődni: Neuwald Tivadar + 36 30 982 13 68, tivadar.neuwald@beconz.com

#websummit2022
#beltérinavigáció
#arubameridian

Ezek is érdekelhetik...

Népszerű

error: