Prompt phone (AM 8- PM 20): +36 30 9 82 13 68 | E-mail: tivadar.neuwald@beconz.com | Web last modification: 123 November, 2024

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

A digitális munkáltatói márka

A „munkáltatói márka” (aka „employer branding”) kifejezés évek óta, sőt évtizedek óta létezik. Kora ellenére a munkáltatói márka(építés) továbbra is meghatározó a piacon, és megkérdőjelezhetetlen stratégiai eleme a munkaadók legjobb tehetségekért folytatott versenyének.

A munkáltatói márka alatt értelmezhető folyamatok, feladatok arra irányulnak, hogy a vállalaton belüli munkatársakban, illetve a meghirdetett állásokra jelentkezőkben milyen benyomást keltünk, mit kommunikálunk és mennyire van összhangban a szó és a tett. Ez visszavezethető arra is, hogy a munkatársak mit gondolnak arról a cégről, ahol dolgoznak. Tedd vonzóvá a cégedet.

A nyúl és a teknős

Egy Forma 1-es autóba kell száguldás közben beszállni. A „munkáltatói márka” koncepciójának gyorsabban kell(ene) fejlődnie, hogy beágyazhassa magába azt a gyors és folyamatos változást amelyet a digitalizáció az üzleti életre gyakorol, beleértve az emberekkel való törődést, a meglévő munkaválallók és jövőbeli jelentkezők kezelését, azokat az üzeneteket, amelyek mögött – vélhetően – tettek is fellelhetők. Nem lehetetlen, mindazonáltal erős próbatétel.

COVID-19

Ez a kihívás a COVID-19 járvány alatt hatványozottan jelenik meg, hiszen egyszerre kell választ adni arra, hogyan reagál adott szervezet a gazdaság megtorpanásával járó vállalaton belüli és kívüli eseményekre és hogyan kezeli a munkáltatói márka fenntartásával és evolúciójával kapcsolatos, most kifejezetten sérülékeny és megtorpanó folyamatokat.

Ez a helyzet egyben lehetőség és egyben veszély is, mivel az eleve alul teljesítő gazdaságban a cégek hajlamosak arra, hogy elfelejtsék, a munkavállaló a legnagyobb értékük. Ilyenkor egy kifelé jól kommunikáló, a munkáltatói márkáját hatékonyan építő cég jóval vonzóbbá válhat, mint a már meglévő munkaadó.

A digitalizáció és az employer branding

Valójában a digitalizáció igen fontos döntési tényezővé vált a leendő munkaadó vállalat kiválasztása során. Egy 2019-es kutatás szerint a 22–60 éves munkavállalók 70 %-a digitálisan érett vállalatoknál szeretne dolgozni.

Ebben az értelemben azt mondhatjuk, hogy a digitálisan érett cégek vonzóbbak lesznek a tehetséges munkavállalók részére, illetve nagyobb hatékonysággal lesznek képesek akár a többgenerációs alkalmazottak igényeit összehangolni és kielégíteni, az alkalmazottakat összekovácsolni és hosszútávon megtartani.

Hogyan integrálhatjuk a digitális megoldásokat a munkáltatói márkánkba?

Nem arról van szó, hogy digitális forrásokat használjunk a munkáltatói márka kiépítésére és népszerűsítésére, amit sok vállalat már tesz, hanem arról, hogy miként kommunikáljuk a „digitális ajánlatukat” vagy „digitális alkalmazotti értékajánlatukat”.

Digitális munkáltatói márka

Az első lépés a vállalat egészére kiterjedő digitális átalakulás elfogadása, lehetőleg kiemelten támogatott módon. A legtöbb vállalat hajlamos elfelejteni, hogy a változásokat és folyamatokat az emberek hajtják végre, és az út utolsó lépésre hagyják az „emberi oldalt”. Hiba.

Az emberek digitális átalakulását megfelelő eszközökkel és folyamatokkal, a vállalat egészére kiterjedő digitális átalakulási koncepcióval kell támogatni. Egyben elérhetővé és kommunikálhatóvá kell tenni az osztályoknak és azok vezetőiknek a megfelelő eszközöket, hogy megtartsák, átalakítsák és bevonhassák a munkaerőt az átalakítás végrehajtására és az új kultúra ütemezett átvételére.

A második lépésben át kell alakítani az alkalmazotti élményt a digitalizáció átfogó megtapasztalására, és minden folyamatot annak megvalósíthatóságához kell igazítani. Ezt nem csak a tehetségek bevonzási (rekrutálási) stratégia részeként kell gyakorolni, hanem meg kell jelennie a már meglévő munkavállalók teljes életciklusa alatt.

Ebben a folyamatban jelentős eltérés van a vállalati érettségnek megfelelően:

  1. Nincs korszerűsített toborzási folyamata, inkább hiányos és széttagolt a jelöltélmény.
  2. Valós idejű, mobil-alapú információkkal digitalizálta már a munkafolyamatait, de továbbra is papíron terjeszti a fizetési bizonylatokat, és manuálisan ütemezi a műszakokat.
  3. Nem ápolja és nem mozdítja elő az innováció és az együttműködés kultúráját.

Harmadik lépésként meg kell erősíteni a munkáltatói márkát a munkavállalói értékajánlat digitális komponenseivel, és ennek megfelelően továbbítani is kell azokat a leendő munkavállalók felé.

Már nem csak a munkavállaló adja el magát

Világossá kell a jelölteknek tenni, hogy mennyire digitalizáltak a belső vállalati folyamatok, milyen digitális eszközök érhetők el, milyen a munkakörnyezet és a kultúra, mennyire digitálisak a már ott dolgozók, mik a jövőbeli tervek a digitalizácóval kapcsolatosan.

Mindezt el kell tudni „adni” a jelentkezőknek a megfelelő üzenetek eljuttatásával – a vállalati digitális érettségnek megfelelő képet felvázolva -, amelyet a digitális munkáltatói márkaeszközökön keresztül kell kommunikálni. És ez nem a felvételi elbeszélgetéssel kezdődik, hanem már jóval azelőtt.

Utolsó sorban, de semmiképpen nem utoljára, folyamatosan figyelni, alakítani és igazítani szükséges a vállalat márkáját. A munkáltatói márka (és márkajelzés) nem statikus; folyamatosan változik, hogy megfeleljen a változó elvárásoknak.

A vállalatoknak folyamatokat kell bevezetniük annak figyelemmel kísérésére, hogy a digitális munkáltatói márkát – az ígéretek mentén, a tervezett ütemek teljesítésével valósítják-e meg , és arról is gondoskodniuk kell, hogy a márka a megfelelő irányba és megfelelő sebességgel fejlődjön.

Milyen eszközzel támogatunk benneteket a munkáltatói márkátok digitalizációjában?

Egy olyan egyedi fejlesztéssel, a Digitális Tartalom Keretrendszerrel, amelyet akár a saját belső kommunikációtokra, akár a külső (ügyfelek, vendégek, látogatók, vásárlók) folyamatos és GDPR konform, helyalapú vagy helyfüggetlen elérésére használhattok, olyan egyedi szolgáltatásokkal, mint a vásárlói elégedettség mérés, a közzétett digitális tartalomak fogyasztásának a visszamérése, vagy a gamifikáció és akár a beltéri navigáció. A rendszerünk nem csak abban segít nektek, hogy a munkáltatói márka építésben tegyetek előre egy lépést, hanem az üzleti hatékonyságotokat is támogatjuk. Nem utolsósorban támogatunk abban, hogy kitűnj a versenytársaid közül.

https://beconz.com/hu/digitalis-tartalom-keretrendszer/

Ezek is érdekelhetik...

Népszerű

error: